QR-codes – Reageert u snel op uw marketingtoepassingen?

QR-codes – Reageert u snel op uw marketingtoepassingen? post thumbnail image

Je hebt waarschijnlijk QR-codes gezien in postpakketten, gedrukte advertenties en catalogi, en zelfs iPad-advertenties. Maar weet u wat ze zijn en hoe ze uw bedrijf ten goede kunnen komen?

Een Quick Response (QR)-code is een tweedimensionale matrixbarcode die kan worden gedecodeerd (“gelezen”) door een smartphone waarop een decoder-app is geïnstalleerd.
Het grootste deel van deze code is zwart op wit. Gratis apps zijn gemakkelijk te gebruiken om QR-codes te maken en te decoderen, en veel smartphones zijn nu vooraf geladen met decoders.

Uit een recent brancheonderzoek is gebleken dat het genereren van QR-codes tussen januari 2010 en januari 2011 met 700% is toegenomen. Het aantal scans van de Amerikaanse consumentencode is gestegen van gemiddeld 1250 per dag in januari 2010 tot gemiddeld 37.500 scans per dag vanaf januari 2011. , dit is nog maar het begin van een groeiende trend.

Marketingtoepassingen van deze codes zijn relevant voor bedrijven van elk type of elke omvang. Barrières voor toegang tot deze marketingruimte zijn laag, omdat ze gratis kunnen worden gecreëerd. De sleutel tot het succesvolle gebruik van deze codes is creativiteit en juiste plaatsing.

De meest elementaire qr code online is een efficiënte manier om informatie rechtstreeks naar de mobiele telefoon van een prospect te sturen. Door een QR-code te programmeren, kunt u ontvangers rechtstreeks naar uw website brengen, de contactgegevens (VCards) doorgeven of sms-berichten maken die rechtstreeks naar uw mobiele telefoon worden verzonden, zodat uw prospects deze niet handmatig hoeven in te voeren. Informatie. Dit helpt onjuiste invoer te voorkomen, waardoor potentiële klanten geen contact met u kunnen opnemen.

U kunt QR-codes gebruiken voor meer ervaringsgerichte marketingmogelijkheden.

In-store signage biedt klanten kortingen en incentives en productinformatie ter plaatse.
Zorg ervoor dat mensen u “leuk vinden” of “volgen” door naar uw Facebook- of Twitter-pagina te gaan.
Gebruik uw telefoon in een museum, kunstgalerie of ander scherm om verbinding te maken met een online audiobestand ter vervanging van uw audiotapetour.
Om je een idee te geven van de speurtocht.
We hebben een online winactie.
als uitnodiging voor een evenement.
Geeft richting aan een specifieke locatie in het evenement.

Om een ​​QR-code te genereren, gebruikt u een van de gratis codegeneratoren die online beschikbaar zijn (zoek op de term “QR-codegenerator”). Sommige generatoren hebben meer functies dan andere. Betaalde generatoren zijn ook beschikbaar met krachtigere functies, waaronder de mogelijkheid om statistieken voor gescande codes bij te houden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *